پاسخ سوالات برداشتن خال | کلینیک شبانه روزی فولادشهر | درمانگاه شبانه روزی آریا فولاد شهر

مراقبت های لازم بعد از برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال یک جراحی جزئی است با این حال ممکن است با خطراتی روبرو باشد. احتمال ایجاد اسکار و خطر عفونت بعد از برداشتن خال وجود دارد بنابراین مراقب موارد زیر باشید:

  1. قرمز شدن
  2. درد
  3. تورم

برای جلوگیری از دیدن هر سه علائم گفته شده در بالا بهتر است از دستورات پزشک پیروی کنید. اگر بخیه دارید با احتیاط با آن‌ها رفتار کنید:

  • حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل، ناحیه مورد نظر را نشویید و خشک نگه دارید.
  • محل زخم را تمیز نگه دارید.

توجه داشته باشید که زخم از داخل به سمت بیرون بهبود پیدا می‌کند و التیام آن زمان می‌برد. ممکن است پزشک یک پانسمان روی زخم قرار دهد و طبق دستور از فرد خواسته شود تا محل زخم را مرطوب نگه دارد.
از پاک کننده‌ها، محصولات مبتنی بر الکل یا پراکسیدها، صابون‌ها یا سایر مواد شیمیایی روی زخم باز استفاده نکنید.

رفع تیرگی جای خال بعد از انجام لیزر

در بعضی از پوست‌ها از جمله پوست‌های سبزه امکان دارد جای برداشتن خال کمی تیره شود. بعد از چند هفته تا چند ماه این تیرگی از بین می‌رود. در صورت برطرف نشدن تیرگی در مدت زمان کم می‌توان از لیزر کیوسوییچ Nd-YAG جهت برطرف کردن تیرگی استفاده کرد.

بهترین پماد بعد از برداشتن خال

پماد بعد از برداشتن خال باید خاصیت ترمیم کنندگی داشته باشد تا بتواند محل تحریک شده را التیام ببخشد. یکی از رایج‌ترین پمادهای استفاده شده بعد از سوختگی پوست، کرم ترمیم کننده سیکالفیت، محصول کشور فرانسه است. این پماد یک محافظت کننده قوی است و مانند یک پانسمان نامرئی روی پوست عمل می‌کند.

پاسخ سوالات برداشتن خال | کلینیک شبانه روزی فولادشهر | درمانگاه شبانه روزی آریا فولاد شهر

صفحه ی رسمی اینستاگرام کلینیک شبانه روزی فولادشهر را مشاهده نمایید.

تا چند روز بعد از برداشتن خال دوش بگیریم؟

بهتر است حداقل ۴۸ ساعت بعد از برداشتن خال، دوش نگیرید.

عوارض برداشتن خال

برداشتن خال یک جراحی بسیار ساده است با این حال ممکن است عوارض احتمالی خود را داشته باشد. در حالی که برداشتن خال به طور کلی بی‌خطر است اما خطر عفونت، جای زخم و تغییر در احساس پوست وجود دارد. اگر خال برداشته شده بزرگ باشد، جای زخم بیشتر دیده می‌شود. همچنین تغییراتی در احساس پوست از جمله گزگز، بی حسی یا سوزش نیز وجود دارد. بعد از عمل از دستورات پزشک پیروی کنید و ناحیه زخم را تمیز و خشک نگه دارید.

برداشتن خال رو بینی خطرناک است؟

اگر ثابت شد که خال روی بینی شما ملانوم است یا از نظر زیبایی برای شما ناخوشایند است، می‌توانید آن را بردارید. برداشتن خال روی بینی می‌تواند یک روش پیچیده باشد. جراح یا متخصص پوست می‌خواهد جای زخم را به حداقل برساند زیرا این ناحیه روی صورت شما است و بسیار قابل مشاهده است. این عمل اگر توسط متخصص انجام شود خطری ندارد.

اکسیزیون شیو به احتمال زیاد تکنیکی است که برای برداشتن خال استفاده می‌شود. در برش اصلاح از یک تیغه کوچک برای تراشیدن یا تراشیدن لایه‌های پوست حاوی خال استفاده می‌شود. پزشک قبل از انجام این کار از یک بی حس‌کننده استفاده می‌کند تا عمل بدون درد باشد. در بسیاری از موارد، اسکار قابل توجهی بر جای نمی‌گذارد.
برداشتن خال به روش های مختلف انجام می شود.برداشتن خال یک جراحی بسیار ساده است.

آیا برداشتن خال باعث سرطان می شود؟

در صورت تشخیص درست و برداشتن اصولی خال در حالیکه خال خوش خیم بوده است باعث تکثیر سلول سرطانی نمی‌شود. حتی اگر در مواردی خال بدخیم باشد با جراحی صحیح و خارج کردن کامل خال احتمال مبتلا شدن به سرطان بسیار پایین است.

آیا برداشتن خال قرمز خطرناک است؟

خیر. در صورت برداشتن خال قرمز توسط پزشک هیچ‌گونه خطری وجود ندارد.

صفحه ی رسمی اینستاگرام کلینیک شبانه روزی فولادشهر را مشاهده نمایید.

جهت ارتباط با کلینیک شبانه روزی فولادشهر ، اینجا کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی کلینیک آریا فولادشهر (کلینیک شبانه روزی فولادشهر):

راه های حذف تتو و خالکوبی به غیر از لیزر

علل ماه گرفتگی یا خال مادرزادی پوست

لیزر بهترین روش حذف خالکوبی (پاک کردن تاتو )

لکه های قهوه ای پوست

روش های درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست

دیدگاه خود را بنویسید